Budowanie odporności. Zadbaj o bioaktywne składniki odżywcze w diecie.

Okres jesienno-zimowy to czas, w którym każdy z nas w sposób szczególny dba o układ immunologiczny i chce pobudzić go do działania.
Należy pamiętać, że ciężko będzie tego dokonać w ciągu jednej nocy. To proces długotrwały, który wymaga od nas zmiany stylu życia.

UKŁAD ODPORNOŚCIOWY FUNKCJONUJE WŁAŚCIWIE TYLKO I WYŁĄCZNIE PRZY DOBRZE ZBILANSOWANEJ DIECIE, BOGATEJ W BIOAKTYWNE SKŁADNIKI ODŻYWCZE. 

Oczywiście są produkty, które dzięki obecności wyjątkowych składników mogą ten proces przyspieszyć. 

Najistotniejszym elementem w dbaniu o odporność jest » kwas askorbinowy, czyli popularna witamina C. W okresie jesienno-zimowym warto zadbać o odpowiednią podaż owoców i warzyw lub wspomóc się suplementacją. » Witamina C powoduje wzrost aktywności krwinek białych – komórek układu odpornościowego, dodatkowo pobudzając ich migrację w kierunku miejsca reakcji zapalnej.

Doskonałym „boosterem immunologicznym” jest » sok z aronii. Jagody aronii spośród rodzimych owoców mają najwięcej antyoksydantów. Zawierają takie związki jak: katechiny, bioflawonoidy, czyli silne przeciwutleniacze, łagodzące procesy zapalne. Ponadto sok z aronii dostarcza nam witaminę C i rutynę – czyli duet, który w magiczny sposób wzmacnia barierę ochronną organizmu. Godny polecenia jest również » sok malinowy, który zawiera olejki eteryczne wspomagające rekonwalescencję, działając rozgrzewająco oraz antyseptycznie.

Od przeziębienia uchroni nas również » imbir. Obecne w nim substancje aktywne – gingerol i zinferon mają silne działanie przeciwzapalne, przeciwbakteryjne oraz przeciwwirusowe. Zarówno surowy imbir, jak i wyciśnięty z korzenia sok, będą cennym uzupełnieniem zdrowej diety. Szybko i efektywnie działają również » napary z czystka, które dostarczają dobroczynnych polifenoli. Wzmacniają naturalne siły organizmu w okresach osłabienia i stymulują układ odpornościowy, utrudniając namnażanie się drobnoustrojów.

Tagi:
Data dodania: 08.10.2021